Välkomna!

tisdag 27 april 2010

Vad händer med all tid?

Den här dagen har bara försvunnit! Jag förstår inte vart all tid tar vägen? Jag lät barnen sova lite extra länge i morse då de inte somnade förrän vid tio (!) igår så allt blev liksom försenat idag. Efter att jag lämnat av både den stora och den lilla åkte jag och köpte lite shampoo och avfettning. Tänkte jag skulle vara lite duktig och tvätta bilen idag. Jag fick efter lite fix och trix med säkringar till proppskåp, hemlarm och varmvatten tillslut tvätta bilen. I alla fall utvändigt... Mitt i alltihop inföll sig nämligen en extrem trötthet så jag tvättade färdigt det jag höll på med och åkte hem. Det andra får jag ta en annan dag helt enkelt.

Resten av dagen har liksom bara runnit ur mina händer. Jag har städat lite hemma varit och handlat, hämtat barnen och druckit kaffe med en vän... Men mkt mer än så har jag inte gjort. Så var är all min tid???

Det är konstigt hur vissa dagar kan kännas hur långa som helst medans andra försvunnit innan man ens hunnit säga flaskhals. Hur kommer det sig? Nog för att tiden går fort när man har roligt men hur kul är det egentligen att sitta i en bil och att handla mat? Kaffepusen var förvisso både avkopplande och välbehövlig. Man behöver ventilera sig ibland med någon som känner igen sig i det man pratar om. Men allt det där andra då? Det var först när jag insåg att det snart var dags för Izabellas dans som jag insåg hur mkt klockan egentligen var...

Nä, det är ingen idé att fundera mer över det. Verkar inte som om jag kommer bli mkt klokare.

Tänkte jag skulle försöka mig på att sälja bilen i helgen. Har tröttnat rejält på den nu så det känns som om det är dags för nåt nytt. Vi fick satt på sommardäcken igår så nu ser den ju riktigt trevlig ut. I alla fall om man är halvblind och tittar på den när den inte står i solljus. ( Jag hatar RÖDA bilar....) Hoppas jag hittar reg. beviset bara. Det har nämligen visat sig att det numera kostar pengar att hämta ut ett nytt! Vad är det för knasiga regler??? Man kan väl inte hjälpa om man är lite tankspridd och har lagt det på ett så pass bra ställe att inte ens jag själv kan hitta det? Det jag däremot hittade var en kopia på reg.beviset för min gamla opel som jag sålde för en sisådär 8 år sen... Undrar om jag kan använda det istället ;)

Nä jag får nog ta och göra ett litet röj bland mina papper och se om jag kan finna det. Hade varit skönt att få det ur världen.

Tisdag... Är det nåt sevärt på TV en sån här dag? Jag är så dålig på det där med TV-program. Har liksom inte ro att ha ett program att följa veckovis (förutom "Halv åtta hos mig" som är en favorit både hos mig och hos flickorna). Allt annat blir liksom litesådär från dag till dag tittande. Sen brukar det ju dessutom aldrig vara nåt sevärt. Om man inte vill se några TV-kåta svenskar som vill prova lyckan med nåt j-la pensionat i Italien eller på Martin Timell som ska kolla upp nån som har fuskat med nåt bygge men som ändå aldrig åker dit för det. Eller nån sjukhus-serie som i grund och botter liknar alla andra serier. Nä, om sanningen ska fram så ger jag inte mkt för dagens TV-program. Men alltid är det ju nån som gillar det. Annars skulle dom ju inte producerats.

Nä jag tror att jag ska vara lite hemma-fru och ta hand om disken och starta en maskin tvätt istället. Sen får vi väl se om det blir nåt tv tittande idag. Kanske fastnar på nätet istället. Om inte så kan man ju alltid sitta på Tradera ett par timmar. För det är ju kul... Eller?

Puss o kram, Vi ses på stan

Anni

Här har ni nåt roligt att titta på en dag som denna. Håll till godo!

Inga kommentarer: